Jak si vedou affiliate programy v ČR?

Tento článek jsem posílal všem, kdo se přihlásili k odběru zajímavostí na e-mail dne 4.5.2012. Nyní po měsíci jej přináším i vám na blogu. Pokud chcete mít novinky čerstvé, tak se v pravém sloupci přihlašte k odběru zajímavostí na e-mail.

A teď už k číslům a statistikám, na které se určitě těšíte. AffilBox aktuálně používá cca 60 uživatelů, z toho zhruba třetina (19) jej používá aktivně a mají zaregistrované partnery a alespoň jednu konverzi. Statistiky jsou počítány za poslední 2 měsíce.

Nejlepším affiliate programem je EmailAcademy.cz, která za jeden měsíc na provizích pro partnery vyplatila více než 1 milion korun! Celkem se do programu zapojilo přes 300 partnerů. V průměru si partneři, kteří vytvořili alespoň jednu konverzi vydělali 15.421,31 Kč. Nejlepší partner si vydělal cca 10x tolik!

Co se týče výše provize a typu programu, tak EmailAcademy hodně vybočuje, proto jsem ji z dalších výpočtů vypustil.

Partneři přivedli celkem 484 konverzí, z čehož je 443 schválených. Tím dostáváme poměr 91.5 % schválených konverzí. Je možné, že eshopy ještě nedostaly zaplaceno za některé objednávky a tudíž je reálné procento schvalovatelnosti vyšší.

Zajímavý je také procento objednávek, které přivádí partneři a to je 4.9 % ze všech objednávek v eshopech. Jsou ovšem i eshopy, kde affiliate partneři tvoří více než 20 %. Průměrná provize z jedné objednávky je 217 Kč.

Procentuálně se provize pohybují od 4 % do 35 %. Většina obchodníků dává nejlepším partnerům vyšší provizi. Cookie je v naprosté většině nastaveno na 30 dní a opět pro vybrané lepší partnery zvyšují délku trvání.

Co z těchto čísel plyne? Je dobré spustit affiliate program pro váš eshop?

Určitě ano! ALE musíte se proviznímu programu drobet věnovat. Jak vidíte, tak třetina uživatelů se mu věnuje a má skvělé výsledky. Takže stačí pojmout affiliate trošku aktivněji a vytvořít na svém webu stránku popisující váš provizní program. Odtud směrovat potenciální partnery přímo do affiliate software.  Poté je potřeba jim občas zaslat nějaké novinky co máte ve svém eshopu a také neuškodí udělat pro ně nějakou soutěž.

A vyplatí se affiliate také pro partnery? Myslím si, že minimálně těm, co se zapojí do provizních programů, které využívají náš AffilBox ano. Přeci jen, kdo by si nechtěl vydělat 15.000 za měsíc na provizích v jedné kampani? Nebo 217 Kč v průměru za jednu konverzi. Takže když budete nakupovat PPC traffic za 4 Kč (což je docela drahý traffic), tak vám stačí konverzní poměr 2 % a budete vydělávat. Pokud zvládáte SEO a dokážete pořizovat traffic ještě levněji, tak není vůbec co řešit.

O autorovi Mário Roženský

fotoNa internetu podnikám již 6 let. Z toho poslední dva roky se zabývám popularizací affiliate marketingu v Čechách a vývojem SaaS aplikací. Často také o affiliate přednáším a pořádám Affiliate školení. Pokud se chcete dozvědět informace ze zákulisí mého podnikání, které nikdy veřejně na blogu nenapíšu, přihlašte se k odběru novinek níže, nebo si mě přidejte na sociálních sítích.
Chci novinky ze zákulisí:

9 komentářů

  • Ačkoliv v článku vidím hezká čísla, tak na mne působí tak „trošku“ jako PR článek. Po přečtení nadpisu článku jsem čekal nějaké shrnutí a ne čísla z EA kterým moc nevěřím (když bylo tolik „školení“ tak nechápu proč nikde nejsou žádý reporty).

    Navíc kdo to zkusil, tak ví že s tou PPC arbitráží to není tak jednoduché a pokud ano, tak pak nechápu proč si ji prodejci/eshopy nedělají sami ;)

  • Chico – Co by si více chtěl shrnout? Vybral jsem všechny statistické ukazatele, které lze z programu vyčíst. EmailAcademy se věnuji pouze v první části a ze statistik jsou výsledky vyjmuty.

    Co se týče EA. Sám jsem si ten kurz prošel, je to pecka a na AffilBoxu používám jednu z technik. Konverzní poměr 30% a naprostý automat.

    Eshopy to nedělají nejspíše proto, že to neumí. Umí prodávat zboží, balit, nakupovat atd. Ale PPC si nechávají spravovat externě. Stejně jako si spousta eshopů nechává od nás spravovat svůj provizní program, protože to neumí a ani nechtěj umět. Váží si svého času a radši to outsourcují.

  • Jak eshopy získávají parnery? Existuje nějaký seznam eshopů, kde je AffilBox nasazen?

    Vůbec mi nejde do hlavy, jak to funguje.

  • Žádný oficiální seznam není.

    Jak funguje AffilBox je nastíněno zde: http://www.affilbox.cz/jak

    Pokud ti jde o to, jak najít partnery, tak jen ve stručnosti:
    1) z řad svých zákazníků
    2) přes spřátelené weby
    3) pomocí soutěží
    4) přes PPC kampaně
    5) oslovením webů se stejnou tematikou
    6) oslovením partnerů obdobných affiliate programů
    7) domluvením strategického / výhodného partnerství

  • Vždyť na těch eshopech jsou registrace pro partnery věřejné a otevřené, tak proč taková tajemství?

    Pokud zveřejníš seznam, tak ti eshopy poděkují, že jsi jim přivedl několik affiliaterů.

  • PPC arbitráž u affilu v českých podmínkách nemám dobré zkušenosti.
    Nebavím se o půjčkách, službách, ale produktových e-shopech.

  • Zajímavá čísla. Tem katalog affilů bys ale měl udělat:)

  • Pravda, seznam eshopů napojených na affilboxu by bylo dobré zveřejnit. Myslím si, že pro obě strany by to bylo plus.

  • Zkusím obeslat znovu naše zákazníky, že máte zájem o jejich katalog :-D. Uvidíme co z toho vzejde. Nemáte někdo tip na dobrý a přehledný katalogový software?

Komentáře